Satser på egen reklamefilm for røkt laks og ørret

598

Lofotprodukt satser offensivt med egen reklamefilm for røkelaks og røkt ørret. Videoen, signert Try reklamebyrå, kan du se her.

Lofoten er markedsleder med 25 prosent verdiandel i kategorien fiskepålegg, og bedriften investerer nå i en egen reklamefilm for røkelaks og røkt ørret, med mål om å øke verdien i kategorien og styrke preferansen for Lofoten.

Lofotprodukt ble etablert for 19 år siden, og har gjennom fokus på høy produktkvalitet, aktivt salg, bruk av design, innovasjon og produktutvikling hatt vekst i omsetning og aktivitet hvert eneste år. Fra å være en liten lokal aktør, har bedriften nå distribusjon av produkter til butikker i alle landets kommuner. For å opprettholde og eskalere den positive utviklingen, har bedriften valgt å investere i merkevarebygging og markedsføring. Høsten 2013 inntok Lofoten tv-skjermene med reklame-konseptet «Hold i torsken!», som nylig mottok sølv i den internasjonale reklame-konkurransen Epica Awards. Reklamen bidro til at kjennskapen til merkevaren Lofoten økte betydelig. Uhjulpet kjennskap i sjømatkategorien gikk fra 6 prosent i februar 2013 til hele 24 proseent i september 2013, skriver Lofotprodukt i en pressemelding.

Den nye reklamefilmen er en tegnefilm som på en enkel og morsom måte kommuniserer at laks og ørret fra Lofoten einerrøkes etter tradisjonsrike prinsipper. Fokus er den gode smaken, og ikke minst de mange bruksmulighetene for røkelaks og røkt ørret. Fortellerstemmen tar utgangspunkt i suksessen selskapet har med «Hold i torsken»:

– Gjennom merkenavnet Lofoten er vi i ferd med å befeste vår posisjon som kvalitetsleverandør av norske sjømatprodukter. Med fortsatt fokus på utvikling av de beste og sunneste produktene og bruk av kun helt naturlige råvarer, kombinert med ekte og ærlig markedsføring, forventer vi solid vekst også fremover, uttaler Camilla Beck Sætre, Markedssjef i Lofotprodukt.

Reklamefilmen for Lofoten røkelaks og røkt ørret vil vises på alle de store kommersielle TV-kanalene fra 1. til 23. desember. Du kan se filmen her:

https://youtu.be/e8qsQF2wbAg

Lofotprodukts forretningsvirksomhet er videreforedling og salg av sjømat gjennom merkevarene Lofoten og Madam Bergen. Hovedkontor og fabrikk er på Leknes i Vestvågøy kommune i Lofotenog selskapet har også produksjonsanlegg i Bergen, samt salgs- og markedskontor i Oslo. Lofotprodukt ble etablert i 1994, og har 150 ansatte. I 2012 omsatte selskapet for 274 millioner kroner, og har en forventet omsetning i 2013 på 320 millioner kroner.