Salgsoppsving i Hofseth BioCare

419

Bioteknologiselskapet Hofseth BioCare har oppnådd så god respons på sine produkter at de idag sender ut positivt resultatvarsel.

Hofseth BioCare ASA har i løpet av de siste seks månedene jobbet med hovedfokus på å endre sin strategi og er nå mer rettet mot konsum markedet med ferdige forbrukerprodukter. Selskapet har mottatt positiv tilbakemelding fra en rekke kunder i det amerikanske markedet i form av leveranser av marint protein (ProGo) og fersk lakseolje (OmeGO). Salgene vil ha positiv effekt på inntektene på Q3, Q4 og fremover i 2014, skriver Hofseth BioCare i en børsmelding tirsdag ettermiddag.

Børsnoterte Hofseth BioCare er et norsk biomarint selskap med hovedmål å tilby høyverdi biomarine ingredienser til humant konsum. Selskapet er grunnlagt på kjerneverdiene bærekraft og optimal utnyttelse av naturressurser. Gjennom innovativ produksjonsteknologi og logistikk er Hofseth BioCare i stand til å bevare kvaliteten på protein, kalsium og olje, fremstilt av fiskeavskjær.

Produkter som tidligere bare kunne benyttes til dyrefôr, kan nå gjøres egnet til menneskelig konsum. HBCs mål er derfor å bidra til effektiv utnyttelse av marine ressurser og inn i høyere profitt markedet for kvalitet ingredienser til humant konsum.