Salma-produsent Salmon Brands la bak seg et nytt vekstår i 2012. På fire år er topplinjen nær tredoblet. Og veksten er lønnsom.
Lakseloinen Salma har blitt en schläger i det norske dagligvaremarkedet. Bare siden 2009 har eierselskapet Salmon Brands økt salget fra 80 til 216 millioner kroner.
Det er ikke bare i kjølediskene til norske matvarebutikker Salma har gjort seg gjeldende. Salmon Brands satser i økende grad i eksportmarkedet, og da særlig i Sverige som er blitt et stadig viktigere marked.
På sin egen hjemmeside reklamerer Salma med å være en garantert fersk, skinn- og benfri lakseloin, produsert på et av verdens mest moderne oppdrettsanlegg på Bømlo. Fra laksen svømmer i sjøen til den er ferdig vakuumpakket, tar det maksimalt fire timer.
Årsresultat Salmon Brands
| Alle tall i mill NOK | |||
| 2012 | 2011 | Endring i % | |
| Omsetning | 217,7 | 191,3 | 13,8 % |
| Driftsresultat | 5,7 | 1,8 | 216,7 % |
| Resultat før skatt | 4,4 | 1,1 | 300,0 % |
| EBIT/Sales | 2,6 % | 0,9 % | |





