Salma-direktør Trym Gundersen lanserte torsdag den nye merkevaren «SalmaRaw».
Det nye produktet er fersk laks som skal spises rå. Med i emballasjen følger ponza-saus og ristede sesamfrø som skal strøs over fisken. Ris følger ikke med, og det er følgelig sashimi som lanseres. Produktet vil distribueres til 7-Eleven-kiosker og dagligvarebutikker over hele landet fra og med idag.
De første pakkene med «SalmaRaw» ble produsert i Øklandsvåg på Bømlo onsdag. Under lanseringen i Oslo torsdag fikk Gundersen med seg industridesigner Johan Verde som har designet produktet, matforsker og sosiolog Annechen Bahr Bugge, kokk Mathias Spieler Bugge, klinisk ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius og blogger og kokebokforfatter Marit Røttingsnes Westlie, melder Bømlo-nytt.
Som første avis, fikk Bømlo-nytt allerede onsdag se det nye hurtigmatproduktet. Merkevaresjef Christine Monsen i Salmon Brands har vært prosjektleder. Hun forteller til avisen at Salmon Brands har jobbet med prosjektet i syv år. Det har vært en lang prosess med tester mot kundegrupper, samtaler med butikkkjedene og produktutvikling og design. Nå er det altså klart for kundenes dom.