Janne Log (49) går inn i ledergruppen, og skal i tillegg til å lede Sjømatrådets kommunikasjonsarbeid ha ansvaret for selskapets 14 globale kontorer.
Merkevare
– Norge er verdensledende på sjømat. Sjømat fra Norge er Norges sterkeste merkevare globalt. Vi skal jobbe tett på både det norske og de globale markedene for å posisjonere sjømatbransjen og norsk sjømat enda tydeligere. Vi er utrolig glade for at Janne Log har takket ja til å lede dette arbeidet. Vi er en kompetanseorganisasjon med krav til rask informasjonsflyt og kontinuerlig endring. Logs lange ledererfaring fra posisjoneringsarbeid, digitalisering og endringsprosesser blir svært verdifull for oss, i tillegg til at hun har erfaring fra bransjer som vi i sjømatsektoren kan lære mye av, sier Renate Larsen, administrerende direktør i Norges sjømatråd.
Janne Log har siden 2013 vært konserndirektør for kommunikasjon, samfunnskontakt og merkevare i teknologiselskapet Evry. Hun har tidligere vært direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt på Handelshøyskolen BI og i Norges Landbrukssamvirke. Hun er utdannet sosialøkonom fra Universitetet i Oslo, og har studert ledelse ved IMD i Lausanne. Log starter i Sjømatrådet allerede onsdag.
– Da jeg ble kontaktet av Sjømatrådet nylig, trengte jeg ikke lang tid på å bestemme meg. Norsk sjømat er landets viktigste merkevare. Jeg gleder meg veldig til å jobbe for sjømatnæringen, sier Janne Log.
Ledererfaring
Det siste året har Sjømatrådet jobbet med strategi- og organisasjonsutvikling for å skape større verdier og bedre tjenester for sjømatnæringen.
– Janne Log har tung ledererfaring og kommunikasjonsbakgrunn fra store organisasjoner. Hun er rett person til å levere de resultatene vi ønsker, sier Marianne Johnsen, styreleder i Norges sjømatråd.
Sjømatrådet åpner nå også kontor i Oslo. Log vil jobbe både fra både Tromsø og Oslo.