Snart starter han i ny jobb i brønnbåtrederiet Intership. Men først tar han med seg familien på cruise etter å ha slått 12.000 andre i en konkurranse

Nyheter
1499

Årets beste sommerjobb?

I mai la et av verdens største cruise-rederier, Royal Caribbean, ut en annonse på en litt spesiell sommerjobb. I løpet av to uker skal man reise med to av verdens største cruiseskip på to hav, og ifølge rederiet bryte ned mytene rundt cruise som ferieform. Ene cruiset går i Middelhavet, mens det andre går i Karibia. Reisen skal dokumenteres i form av tekst og bilder. Lønn for de to ukene: 50.000 kroner, pluss alle kostnader knyttet til reisen dekkes.

Etter å ha fått inn 12.000 søknader, ble de heldige vinnerne ekteparet Benjamin Reite (31) og Linn Urke (35) og barna Tiril (7) og Trym (5) fra Hareid i Møre og Romsdal, skriver Nettavisen, som omtalte saken først.

Benjamin Reite begynner i ny jobb i brønnbåtselskapet Intership mellom de to cruisene i august, men starter for fullt etter det siste cruiset. Han driver i dag eget selskap, men har tidligere også jobbet i Intership som styrmann om bord på «Inter Caledonia».

Denne uken tar han familien med på ferie til Spania – en ferie som var bestilt før han fikk vite at familien vant konkurransen til Royal Caribbean.

– Men siden det første cruiset starter fra Barcelona den 28. juli, så reiser vi nordover to dager før vi i utgangspunktet skulle returnere til til Norge. Det gjør selvsagt ingenting, sier Reite til iLaks.

Han sier det føles veldig spesielt ut å vinne.

– Både med tanke på at det ikke er hver dag man får dekt to ferier utenom det vanlige, og at man får betaling for å teste ut verdens største og verdens fjerde største cruiseskip.

– Når vi i ettertid har fått vite at det var over 12.000 søkere, så føler vi oss enda mer privelegerte, fortsetter Reite.

Han forteller til iLaks at familien skal i møte med Royal Caribbean denne uken.

– Der skal vi få mer informasjon om våre «arbeidsoppgaver» på turene.

Ifølge markedssjef Elisabeth Gathe i Royal Caribbean, vant familien fordi de viste seg som en aktiv familie med god forståelse for å lage godt innhold til sosiale medier. Gathe sier videre til Nettavisen at det også var med i valget at familien aldri hadde vært på cruise, og var skeptiske til denne type ferie.