Nils Williksen AS skifter navn til SalmoSea

Nyheter
2825

Slakteriet på Flerengstranda i Vikna i Trøndelag skifter navn. Fra 15. august er navnet SalmoSea.

I vinter valgte eierne av Nils Williksen å skille ut salgsvirksomheten, samtidig som det ble investert drøyt 130 millioner kroner i utbygging og modernisering av slakteri- og foredlingsanlegget på Flerengstranda. Anlegget har nå en kapasitet på opp mot 200 tonn per skift.

Fra 15. august skifter slakteri- og foredlingsvirksomheten navn fra Nils Williksen AS til SalmoSea. Merkevaren Williksen videreføres gjennom salgs- og eksportselskapet Williksen Export i Rørvik, som Williksen-familien etablerte da det ble klart at slakteri- og salgsvirksomheten skilte lag.

Daglig leder i Nils Williksen, Ståle Ramstad. FOTO: Nils Williksen

– Williksen er en merkevare som er kjent over hele verden, ikke minst i asiatiske markeder, og er uløselig knyttet til Williksen-familien. Det er naturlig og riktig at merkevaren følger familieselskapet, når salgs- og eksportvirksomheten er skilt fra slakteri- og foredlingsvirksomheten, sier Ståle Ramstad, daglig leder for Nils Williksen.

SalmoSea videreføres på samme organisasjonsnummer som Nils Williksen AS. Dermed er det bare navnet som endres.

Nils Williksen eies av de namdalske oppdrettsselskapene Midt-Norsk Havbruk (42,2 prosent), Salmonor (33,8 prosent) og Bjørøya (24 prosent).

Dette er den nye logoen til SalmoSea. Logoen, som er utviklet av Nowa Designverksted, skal ifølge selskapet gi assosiasjoner til marmorert laksekjøtt, bølger og hav. Legger du hodet litt på skakke, kan du også se de to sammenflettede S-ene i SalmoSea.