Maria går inn i ledergruppen til Salmon Group

Nyheter
2671

Etter ni år i Grieg Seafood tar Maria Schütz Fløisand fatt på nye oppgaver. Nå blir hun kommunikasjonssjef i Salmon Group.

Fløisand tiltrer i nyjobben 1. august, nøyaktig to måneder etter at Nils Aadland begynner som samfunnskontakt  i samme selskap.

Ny strategi
Den siste tids ansettelser er et resultat av at Salmon Group har valgt å gå nye veier med tanke på selskapets langsiktige strategi.

Nils Inge Hitland og Solveig Willis blir med oss videre, og den solide kunnskapen og erfaringen de representerer vil bli komplettert med annen type kompetanse. Dette oppsettet vil gi oss det vi trenger for å yte utmerket service til våre aksjonærer, sier administrerende direktør Anne-Kristine Øen ifølge en pressemelding.

God erfaring
Fløisand har hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Bergen, og hun har erfaring fra journalistisk arbeid, profeleringsprosesser og mediehåntering til gjennomføring av selskapsinterne arrangementer.

Samtidig vektlegger hun særlig erfaringen fra Grieg Seafood som noe som vil komme godt med i hennes nye jobbhverdag.

– Man får allsidig erfaring når man jobber i en stor gruppe, og på mange måter ligner det på arbeidet som skal gjøres for Salmon Group. Hver aksjonær har sine behov, og samtidig må man klare å finne fellesnevneren i gruppen og kommunisere tydelig det som representerer alle for å bidra til å styrke og løfte gruppen, sier Maria Schütz Fløisand ifølge pressemeldingen.

Også en ny fagsjef med fokus på biologi er i disse dager i ferd med å bli en del av Salmon Group.

Fremoverlent, grundig og dyktig
Og Øen er svært fornøyd med at brikkene i ledergruppen som skal stå for den videre satsingen nå er i ferd med å falle på plass.

– Vi er utrolig glade for å ha fått Maria med på laget. Hun har bred kommunikasjonserfaring og er en fremoverlent, grundig og dyktig person. Vår næring står overfor en rekke spennende og krevende utfordringer som vi skal hjelpe våre aksjonærer med å takle på best mulig måte.  Da er det viktig at vi formidler budskapene våre på en klok og korrekt måte. Her er Fløisand et sterkt kort, sier Anne-Kristine Øen, administrerende direktør i Salmon Group.