Frykt ble virkelighet: – Vi har måttet permittere rundt halvparten av våre ansatte

Nyheter
1064

Totalvolumet til Oslo Seafood & Cargo Center har blitt redusert med rundt 50 prosent dette året på grunn av koronapandemien. Det har gitt konsekvenser for de ansatte i fraktselskapet.

Oslo Seafood & Cargo Center, eid av milliardeksportøren Coast Seafood, opererer blant annet for Turkish Airways, Thai Airways, Norwegian, Silk Way, Cargolux og Sigapore Airlines. Fraktselskapet eksporterer omkring 3.000 tonn sjømat i måneden.

Da iLaks snakket med administrerende direktør Roy Egil Skredderberget i Oslo Seafood & Cargo Center i mars, fryktet han at de måtte permittere noen av de 95 ansatte i selskapet.

– Alt er opp og ned akkurat nå. Det er ikke til å vite hva det neste blir, sa han.

Nå ligger realitetene på bordet. 

– Akkurat nå er volumet meget varierende fra uke til uke. Total-volumet er redusert med cirka 50 prosent dette året. Vi har også måttet permittere rundt halvtarten av våre ansatte, sier Skredderberget til Mtlogistikk

70 prosent av volumene til Oslo Seafood & Cargo Center er basert på ferskvarer, som eksport av sjømat. Resterende består av General Cargo. Skredderberget opplyser til Mtlogistikk at fisketransporten for tiden holder seg noenlunde stabil, og at fremtidsutsiktene for selskapet og flyfrakten avhenger av når flytrafikken kommer tilbake til normalen igjen.