Bocuse d’Or vinner Geir Skeie har sammen med tidligere Umoe Restaurants direktør Ronny Gjøse og skipsdesigner Svein Sandvik utviklet PINK FISH, et nytt fast casual serveringskonsept basert på norsk sjømat.
I dag åpner den første PINK FISH i den urbane mathallen i Steen & Strøm Department Store, Oslo.
PINK FISH sin forretningside er å utvikle, implementere og drifte verdens første fast casual sjømatkjede, bestående av retter basert på norsk laks som råvare.
PINK FISH har store vekstplaner. Flere leiekontrakter er signert for åpninger i 2018 og 2019.
PINK FISH vil også åpne i andre større byer. Dialog med internasjonale samarbeidspartnere er i gang, og den første internasjonale PINK FISH er planlagt å åpne i 2019.
– Mitt store ønske har alltid vært å lage god sjømat til folket. Det var målet med sjømatkonseptet mitt Brygga 11 som nå drives fra tre lokasjoner. PINK FISH er mitt nye sjømatkonsept som er utviklet for å gjøre sjømat mer tilgjengelig, særlig for unge kundegrupper. For meg har dette vært en spennende reise. Jeg har måtte bruke all den kunnskap om sjømat jeg har tilegnet meg over tid til nå å være klar til å lansere verdens første fast casual sjømatkonsept. Alle retter skal produseres ved bestilling, det skal smake helt likt hver gang, og kvaliteten skal være helt jevn etter nøye definerte kriterier. Vi har knekket koden både operasjonelt og opplevelsesmessig for våre gjester. Jeg er overbevist om at ved å gjøre sjømat så lett tilgjengelig og til priser som er på nivå med det ungdommen typisk bruker så vil det bli inn å spise sunn og bærekraftig norsk sjømat. Laks er så mye mer enn kokt eller stekt fisk, servert med poteter og agurksalat. Så mye mer enn sushi. Spekteret er helt enormt. Det finnes klassiske retter fra alle verdenshjørner som kan tilpasses med norsk laks som råvare. Det er det jeg ønsker å vise med PINK FISH, sier Geir Skeie, F&B Manager, gründer og partner, Salmon Co/PINK FISH.
Ronny Gjøse, Adm. direktør, gründer og partner, Salmon Co/PINK FISH sier:
– PINK FISH er utviklet med unge kundegrupper i fokus. Det er uttalt fra mange hold, også myndighetene, at det er et sterkt ønske om å få de unge til å spise mer fisk. PINK FISH vil bidra til det gjennom å levere på drivere som enkelhet, tilgjengelighet, digitale transaksjoner og interaksjoner på sosiale medier, ispedd moderne og smakfulle retter som de unge vil digge. Sunnhet, bevissthet om miljø og bærekraft, åpenhet og moderne nordisk design bidrar til høy attraksjonskraft og vil gjøre PINK FISH til er et sted som det er «kult» å være. Vi har stor tro på PINK FISH som en ny og spennende F&B aktør. Vi gleder oss stort til åpning og vekst i årene fremover.
Svein Sandvik, Styrets leder, gründer og partner, Salmon Co/PINK FISH:
– PINK FISH er designet for kjedevirksomhet fra dag en og har før åpningen 1.november etablert hovedkontor med høyt kvalifiserte medarbeidere som er i stand til å realisere og levere på selskapets kjerneverdier og vekststrategi. Skalerbarhet og rask vekst har vært en viktig del av innholdet i konseptutviklingen og således er PINK FISH rigget for både nasjonal og internasjonal vekst. PINK FISH har fått god hjelp fra Innovasjon Norge i oppstartfasen med prosjektfinansiering av ”Utvikling av et bærekraftig konsept for å gjøre norsk sjømat mer tilgjengelig for unge kundegrupper.” Jeg ser frem til å jobbe videre med å gjøre PINK FISH til en internasjonal aktør innen F&B konsepter.