Mads Martinsen er ansatt som ny marketingdirektør, hvor han nå får ansvar for produktutvikling for alle fôr i det norske markedet. David Lausten Knudsen blir ny direktør for forretningsutvikling.
Martinsen kom fra stillingen som produktsjef vekstfôr hos Skretting, hvor han blant annet hadde ansvaret for lanseringen av de nye høyytelsesfôrene Prime og Express tidligere i år. Disse fôrene har blitt godt mottatt i markedet og har hatt den beste ytelsen i forsøk i år, både for raskest og størst vekst, men også for fôrfaktor.
Han har en master i fiskeri- og havbruksvitenskap fra Universitetet i Tromsø. Han har tidligere vært Skrettings sjef for vekstfôr i Norge og har ledet Skretting ARCs forskningsstasjon på Lerang utenfor Stavanger
Martinsen trer nå inn i Skretting Norges øverste lederteam, og Skretting sier i en kommentar at de nå er glade for å få Mads Martinsens kompetanse og lederevne i den viktige rollen som marketingdirektør.
David Lausten Knudsen har trådt inn i den nyopprettede stillingen som direktør for forretningsutvikling hos Skretting Norge.
– Norsk havbruk har ikke hatt vekst siden 2012, og Skretting vil ta sitt ansvar for å hjelpe til med å utvikle havbruket og stimulere til bærekraftig vekst i Norge. Derfor tar vi en rekke grep nå for å utvikle kunnskap og ny teknologi som kan hjelpe til med øke matproduksjonen i havet, sier selskapet i en pressemelding.
Lausten Knudsen skal fortsette i rollen som direktør for råvareoptimalisering samtidig med at han skal utvikle nye konsepter innen kunderelasjoner, fôroptimalisering, råvareprosjekter og strategisk partnerskap.
Lausten Knudsen har en doktorgrad i bioteknologi og master i kjemi fra Danmarks Tekniske Universitet. Han har tidligere vært Skrettings marketingdirektør, råvare- og formuleringsdirektør og internasjonal produktsjef.