Lakseoppdrettsnæringen står ikke uten utfordringer, og blant dem er å møte den enestående etterspørsel etter produktet fra en raskt voksende befolkning. For å sikre at den kan fortsette å utvide på bærekraftig vis, må næringen trappe opp sin innovasjon og søke å etablere større samarbeidsrelasjoner og løsninger.
Bygge bro
Arrangørene av Aquavision 2016, som finner sted 13. til 15. juni i Stavanger, kunngjør idag at delegatene vil høre fra tre av laksebransjens topper; Alf-Helge Aarskog, (konsernsjef i Marine Harvest), Yo Sato, (styreleder Cermaq Group) og Avrim Lazar som leder Global Salmon Initiative.
Trioen vil skissere sine tanker om global økning i lakseproduksjonen. De vil se på aktuelle utfordringer og muligheter, utforske hvordan bransjen kan gå videre med å bygge bro over gapet mellom tilbud og fremtidig etterspørsel i markedet.
Mangfoldig
Oppdrettskonferansen Aquavision tiltrekker seg et mangfoldig spekter av interessenter til Stavanger annethvert år. Konferansen, som er blitt organisert siden 1996 av Skretting og morselskapet Nutreco, har etablert seg som en viktig møteplass for rundt 400 deltakere fra over 40 land.
Skretting og Nutreco har nå lagt siste hånd på programmet for Aquavision 2016. Delegatene for årets 11. utgave kan se frem til et bredt spekter av foredragsholdere fra alle kontinenter for å gi deltakerne informasjon, innsikt og mening.