Lerøy serverer nytt sjømatmagasin

Nyheter
1175

Nå lanserer Lerøy et helt nytt matmagasin. Et magasin som distribueres i matbutikkene Meny og Spar i hele landet, i tillegg til en digital versjon.

– Hensikten er å inspirere folk til å lage mer sjømat gjennom sunne og smakfulle oppskrifter. Vi ønsker også å fortelle om de positive helseeffektene av sjømat, samt servere historier fra vår fantastiske kyst og om menneskene som hver dag skaper store verdier for landet, forteller Brand & Marketing Director i Hallvard Lerøy AS, Pål Erik M. Michelsen.

Han håper magasinet, som er utviklet og laget i samarbeid med Cox kommunikasjonsbyrå, både inspirerer og engasjerer leserne.

I en tid der store deler av kommunikasjonen skjer digitalt, ekskluderer altså ikke Lerøy papiret fra sin markedsmiks.
– Det er ikke sånn at vi velger print foran digitalt, men magasinet skal friste forbrukeren til å slå av autopiloten et lite øyeblikk og stoppe opp når de er i butikken – la seg inspirere til en ekstra titt i sjømatdisken. Magasinet «Sjømat» er også tilgjengeliggjort i digital form, og det meste av forbrukerkommunikasjonen vår kommer fremdeles til å foregå digitalt, sier Michelsen.

Sjømatmagasinet har et opplag på 100 000, er gratis og kommer ut fire ganger i året.

– I tillegg til å inspirere til sjømat på flere kjøkken, håper vi magasinet tas frem fordi man ønsker den gode leseopplevelsen. «Sjømat» byr også på historisk artikkel, reportasjer og portrett, opplyser Michelsen.