Oceanbox styrker laget med ansettelsen av Åsmund Bakke, som går inn i en ny og sentral kunderettet rolle fra 15. desember, som Key Account Manager.
Bakke kommer fra stillingen som Sales Manager i Innovasea, hvor han siden 2021 har arbeidet tett med oppdrettsselskaper om avanserte løsninger innen miljøsensorikk, lufttilførsel og oksygenering. Erfaringen gir ham et bredt innblikk i hvordan teknologi kan benyttes i operativ drift, og hvilke utfordringer og muligheter som ligger i samspillet mellom data, modeller og produksjon.
I Oceanbox vil Bakke også koordinere “customer success satsing” som skal sikre at kundene får fult utbytte av modellene, simuleringene og funksjonaliteten i verktøyet på en måte som skaper nyttig kunnskap og verdi. Rollen kombinerer tett kundeoppfølging, innsiktsarbeid og kontinuerlig dialog med brukerne. Ambisjonen er å styrke samhandlingen med oppdrettsselskaper, konsulenter og forskningsmiljøer, og gjøre innsikten fra Oceanbox’ modeller mer tilgjengelig og operativ i hverdagen.
– Åsmund bringer med seg en god kombinasjon av teknisk forståelse og kommersiell erfaring fra havbruksnæringen. Han kjenner utfordringene i bransjen godt og har engasjementet som skal til for å hjelpe kundene våre å lykkes, sier Svenn Hanssen, daglig leder i Oceanbox, i en pressemelding.
Bakke vil ha base på selskapets kontor i Bergen, men jobbe tett med kunder langs hele kysten. Rollen inkluderer også bidrag inn i Oceanbox’ markedsarbeid og strategiske initiativer nasjonalt og internasjonalt, ettersom selskapet nå øker engasjementet, også utenfor Norge.
– Jeg ser frem til å bli en del av et kompetent og fremoverlent miljø i Oceanbox. Selskapet har et spennende produkt og et stort potensial. Jeg gleder meg til å bidra til at flere kunder får ta del i verdien av gode havmodeller, sier Bakke.






