Nå kommer snarveien til de viktigste oppdrettsnyhetene.
Leser du iLaks når du er på farten? Over frokostkaffen, på bussen, inne i fôrflåten eller om bord på brønnbåten? På vei inn i møter, under konferanser eller på en flyplass i det store utland?
Da er du ikke alene.
Vi vet at over 70 prosent av våre lesere følger nyhetene våre via mobilvisning eller nettbrett. Desktop-leserne er i mindretall. Nå lanserer vi en snarvei for mobilleserne: Ett trykk på mobilen eller nettbrettet for å kunne sjekke de siste nyhetene.
Vår egen iLaks-app.
Synlighet
Det er en skjerpet konkurranse om synlighet og oppmerksomhet i mediebransjen. Leserlojalitet og merkevarebevissthet kan ikke tas for gitt. Medier som ikke henger med i konkurransen blir ikke lest. De kan bli irrelevante eller til og med bli delvis glemt.
Mange medier har opplevd til dels betydelig tilbakegang i trafikk de siste to år. Det er en funksjon av at Google og Facebook har skrudd på sine algoritmer, for å favorisere eget betalt innhold. Derfor vurderer vi det som viktig å tilrettelegge for direktedistribusjon av nyheter.
Vi vil kort og godt tilby folk en bedre brukeropplevelse.
App’en er, som stoffet ellers på iLaks, gratis.
Visning
Funksjonalitet er viktig. Vi har derfor vært opptatt av å legge til rette for best mulig visning for de som bruker oss, leserne, men også de som finansierer vårt daglige virke, annonsørene.
iLaks har i en årrekke vært den mest brukte nyhetsplatform for jobbjakt og å eksponere ledige stillinger i oppdrettsnæringen. Derfor har vi også bygget en ny stillingsportal og samtidig vektlagt presentasjonen av ledige stillinger i app’en.
Nå er vi spente på mottakelsen. Vi håper den faller i smak.
Den nye app’en kan lastes ned via Apple App Store og Google Play Android.
iLaks-app’en er utviklet av Skavl Media, som tidligere blant annet også har laget lignende versjoner for blant annet United.no og Midtsiden.no.