Festen fortsetter inn i tredje kvartal.
Emballasjekjempen noterte seg for et salg på 198,1 millioner euro i årets andre kvartal, sammenlignet med 105,1 millioner euro i samme kvartal i 2020. Salgsøkningen er på 88 prosent, hvorav 60 prosent er organisk – drevet av økte volumer og priser som følge av styrket etterspørsel.
EBITDA landet på 31,6 millioner euro, opp fra 15,7 millioner euro fra samme kvartal ifjor.
– Vi leverer rekordhøye resultater for andre kvartal, drevet av sterk etterspørsel i våre markeder og følgelig høye salgspriser. Netto salget er opp med 88 prosent i forhold til samme kvartal i fjor, og vi mer enn dobler vår justerte EBITDA, sier Christian Bekken, administrerende direktør i BEWI, i en børsmelding onsdag morgen.
Markedet synes å bli sterkt også i andre halvår.
Ifølge markedsanalytikere vil den gjennomsnittlige EPS-kontraktprisen for tredje kvartal være på samme nivå som i andre kvartal.
Økte råvarepriser bidro positivt på marginene for oppstrømsegmentet RAW for andre kvartal, samtidig som det presset marginer for nedstrømsegmentene, på grunn av en forsinkelse i indeksering av salgspriser. Marginene i segmentene nedstrøms forventes å ta igjen dette når råvareprisene stabiliseres eller synker.
