Store utskiftninger hos Salmon Brands

Nyheter
4021

Salmon Brands, som står bak varemerket Salma, har gjennomført endringer i ledelsen de siste månedene. 

Inger Saxebøl som jobbet rundt ti år som markedsdirektør i selskapet, har sluttet og startet i Skye Consulting.

– Hun ble tilbudt jobb i en helt ny bransje med mulighet for videre karrieremessig utvikling, samtidig som at hun fikk betydelig kortere reisevei til og fra arbeidet, opplyser administrerende direktør i Salmon Brands, Tine Hammernes Leopold, til iLaks.

Saxebøl ble i februar erstattet av Jaroslava Juricova-Olsen, som har bakgrunn som markedsdirektør i Orkla. Hun er utdannet med Master of Science i Business og med Master i Internasjonal Handel.

Ny salgsdirektør
Også Christine Monsen, tidligere Brand Manager, har forlatt selskapet og startet i kommunikasjonshuset JCP. Inn er svenske Karoline Wolnik kommet. Hun har jobbet i Salmon Brands Sverige siden 2013 som salgs- og markedskoordinator. Hun er utdannet med Master i Business & Management, med fordypningen Strategisk Markedsføring fra Uppsala universitet i Sverige.

Petter Wærsten er ansatt som ny salgsdirektør etter Bjarne Lervik-Mørck. Han har lang erfaring fra dagligvarebransjen, med jobber innenfor både økonomi, markedsføring og salg i større merkevarebedrifter. Han kommer senest fra stillingen som Senior Kjedesalgssjef i Mills, hvor han de siste ni årene har jobbet mot flere av kjedene. Wærsten er utdannet siviløkonom.

Hammernes Leopold sier også til iLaks at selskapet har styrket innovasjons- og utviklingsarbeid ved å øke kapasitet og kompetanse innen produktutvikling. Rune Laugen er ansatt som produktutvikler. Han er utdannet næringsmiddelteknolog, og har bakgrunn fra blant andre brennevinsprodusenten Arcus.

– Tilfeldig
Tine Hammernes Leopold sier til iLaks at det er tilfeldig at tre sentrale personer har sluttet det siste året.

– Alle tre hadde vært i selskapet lenge, stort sett fra den spede start for Salma, og dermed var det naturlige karrieremessig utvikling som førte til at de søkte nye utfordringer. De tre har gjort en svært god jobb med å etablere Salma som en sterk merkevare, avslutter hun.