Sølvtrans og Kleven har inngått kontrakt om bygging av enda en brønnbåt ved Myklebust Verft, melder Maritime.no.
Kontrakten på bygging av det første Sølvtrans-fartøyet ble offentliggjort i juni i fjor. Da benyttet Klevens konsernsjef 100-årsjubileumet til å annonsere verftets første brønnbåt-kontrakt.
Nå får Kleven også levere enda et fartøy til et av verdens første brønnbåtrederi for transport av levende laks og ørret.
Gjør som over 17.000 andre og følg Maritime.no på Facebook
Det første fartøyet leveres i mars 2017, og fartøy nummer to i september samme år.
– Det er svært gledelg at Sølvtrans ønsker enda eit fartøy frå Myklebust Verft, og vi setter stor pris på samarbeidet med denne lokalt eide og globalt ledende aktøren. Vi ser store muligheter innen dette markedet, sier Ståle Rasmussen, konsernsjef i Kleven, i en pressemelding.
De to søsterskipene på nær 80 meter og en brønnbåtkapasitet på 3200 kubikkmeter, bygges i NVC 387-design fra Rolls-Royce.
Myklebust Verft nå en ordrebok på seks fiskefartøy og brønnbåter for levering i 2017, i tillegg til et stort konstruksjonsskip som skal leveres i løpet av våren i år.