Selstad landet storkontrakt: Skal levere over 30 luseskjørt til Eidsfjord Sjøfarm

Nyheter
2089

Selstad har inngått storkontrakt på leveranse av luseskjørt av type X12 til Eidsfjord Sjøfarm. Steinar Hansen, leder for oppdrettsutstyr ved Selstads avdeling i Svolvær, sier at denne avtalen er gjennombruddet for selskapet som leverandør av luseskjørt.

Selstad inngikk mandag denne uken avtale med Eidsfjord Sjøfarm om leveranse av et betydelig antall luseskjørt.

– Våre X12-luseskjørt utmerker seg både når det gjelder pris og kvalitet, og gir kundene fordel med både vanngjennomstrømningen og styrken til det som hittil er betegnet som tette skjørt, sier Hansen.

Hansen trekker også frem det minimale servicebehovet som en viktig styrke ved Selstads luseskjørt.

Dokumentert
Produksjonssjef i Eidsfjord Sjøfarm, Rolf-Arne Reinholdtsen, bekrefter at de føler seg trygge på valget av leverandør.

– Eidsfjord Sjøfarm har testet ut en serie X12-luseskjørt fra Selstad i 2018 med svært gode resultater. Selstad har dokumentert en kvalitet på produktet som vi er tilfreds med. Dette kombinert med korrekt pris gjorde utslag for vårt valg av Selstad som leverandør enda en gang, sier Reinholdtsen.

De siste to årene har Selstad tatt et stadig større grep om markedet for luseskjørt. Børre Waagan, virksomhetsleder for oppdrettsutstyr i Selstad, sier at avtalen som nå er inngått er resultatet av en langsiktig satsing for selskapet.

– Vi har et godt utbygd nettverk for distribusjon og service lang hele kysten, noe som er avgjørende for å kunne yte god service til kundene våre.

30 skjørt
Børre Waagan ønsker ikke å opplyse hvor stor avtalen er i kroner og øre, men nøyer seg med å si at den er på «noen millioner».

– Hvor mange luseskjørt omfatter avtalen?

– Det er i overkant av 30 luseskjørt, sier han til iLaks.

Waagan sier videre at et grundig forarbeid nå gjør at Selstad seiler opp med luseskjørt som et supplement i produktporteføljen. Han frykter ikke konkurransen i dette markedet, og understreker at Selstad skal være best på kvalitet og god service, noe som også «posisjonerer produktene våre på en viktig plass i markedet».