Siden 2011 har SalMar vært FK Senjas generalsponsor. Nå er en ny avtale på plass, som strekker seg over tre år.
– Avtalen består av mange forskjellige elementer, men i sum for de tre årene snakker vi nord av én million kroner, sier daglig leder i Salmar Nord, Ørjan Jensen, til Folkebladet.
Avtalen innebærer også en prestasjonsrettet bonus. Dersom FK Senja havner på topp fem eller høyere i comeback-sesongen i 2. divisjon er det mer penger å hente fra sponsoren.
– Det må vi klare, sier daglig leder i FK Senja, Odd Lyngmo.
– Det er artig når Senja gjør det godt, så vi har prøvd å henge noen gulrøtter i forhold til å lykkes sportslig, sier Jensen.
Lyngmo er naturlig nok glad for millionbidraget fra oppdretts-selskapet.
– Det er helt fantastisk. Vi er avhengige av å få penger inn i klubben. Det er godt å vite at vi har en fast treårsavtale, slik at vi slipper å mase om penger hvert år, humrer Lyngmo.
FK Senja har blant annet kjøpt inn nye drakter til alle lagene i klubben i år, samt at de har oppgradert garderober som har vært nedslitt.
– Det bidrar til at dere får gjort det dere er gode på, sier samfunnskontakt for Salmar i Nord-Norge, Irene Lange Nordahl.