Det er 15. gang Seafood Prix d’Elite arrangeres, og denne gang var det Salma Raw som stakk av med seieren. Salma Raw danket ut 37 finalister, og ble utropt til vinner tirsdag kveld i den belgiske hovedstaden.
Salma Raw ble kåret til beste nye dagligvareprodukt. Den spiseklare 90 grams sashimi med ponzu saus og sesamfrø presenteres i en unik lufttett emballasje som vakkert viser og bevarer laksens høye kvalitet. Dommerne fremhever særlig at produktet er blitt veldig godt mottatt fra introduksjon.
Salma Raw ble også gitt prisen for special award of originality. Her fremhever juryen at produktet er unikt og elegant, men kan likevel spises rett fra emballasjen. Denne kombinasjonen gjør det velposisjonert for forbrukere som ser etter sunne take-away-måltid, heter det videre i begrunnelsen.
– Vi er fantastisk stolte og glade for å ha mottatt prisen for det det mest originale produktet, og for den veldig gjeve retailprisen, på verdens største sjømatmesse i Brussel. Dette er en seier for alle som har stått på for å få til dette produktet; alt fra innovatørene og produksjonen til salg- og markedsføringsapparatet og de som har utviklet og designet emballasjen, sier Trym Eidem Gundersen, administrerende direktør i Salmon Brands i en pressemelding.