Salma Raw er fast food-satsingen til Salma, og ble lansert i fjor. Det er et spiseklart sashimi-kit for folk på farten, og inneholder både spesialdesignet ”spiseklype”, ponzusaus og sesamfrø. De ferske sashimiskivene er av meget høy kvalitet, og Salma Raw har en holdbarhet på hele ni dager.
– Vi synes det er en stor glede og anerkjennelse å være i finaleheatet, i det som ansees å være en prestisjetung pris i bransjen, sier Trym Eidem Gundersen, administrerende direktør i Salmon Brands AS.
Tirsdag 21. april åpner den årlige sjømatmessen i Brüssel, Seafood Expo Global. Dette er den viktigste møteplassen og et utstillingsvindu for de siste trender, produkter og innovasjoner fra 150 land. Prisutdelingen ”Seafood Prix d’Elite” utgjør en del av messen, og har nå gitt Salma Raw finaleplass.
– Vi gleder oss til å reise ned og bli inspirert, og så blir vi sikkert litt stolte når vi ser vår egen ettåring, Salma Raw, utstilt i monter, sammen med de andre finalistene, sier Gundersen.
Her er kategoriene i Seafood Prix d’Elite:
Grand Awards
Best New Retail Product
Best New Foodservice Product
Special Awards
Health and Nutrition
Retail Packaging
Originality
Convenience
Seafood Product Line
Seafood Prix d’Elite
Den globale Seafood Prix d’ Elite-konkurransen ble arrangert for første gang i 2001. Den har siden utviklet seg til å bli en av de viktigste stedene å være for nylansering av produkter i sjømatnæringen.