Etter to år som OptimarStette forandrer selskapet nå navn til Optimar. Selskapet het inntil 2014 Optimar Giske men slo seg da sammen med Peter Stette og tok navnet OptimarStette. I 2015 kom Seaside inn som et datterselskap i OptimarStette og det ble naturlig å diskutere et hensiktsmessig nytt navn. Med bakgrunn i mål om økt vekst internasjonalt ble det valgt å bygge videre på merkevaren Optimar som allerede har en sterk posisjon både i og utenfor Norge, skriver selskapet i en pressemelding.
– Navnet Optimar er en innarbeidet merkevare med en sterk posisjon på det internasjonale markedet og det ville koste mye å skulle bygge opp et helt nytt brand i disse markedene, sier daglig leder i Optimar, Asbjørn Solevågseide.
Navneendringen kommer i forbindelse med innfusjonering av Seaside som frem til nå har vært en datterbedrift i OptimarStette.
Optimar har totalt 260 ansatte fordelt på tre avdelinger i Norge i tillegg til avdeling i Spania og i USA. Selskapet vil i 2016 omsette for over en halv milliard kroner.