NASF og Seafood People innleder strategisk samarbeid

Nyheter
0

Eneeier Pareto Securities og Seafood People vil i fellesskap bistå dagens ledelse i North Atlantic Seafood Forum (NASF) med utvikling av programmet, foredragsholdere, og den tekniske gjennomføringen av arrangementet.

– Seafood People kjenner sjømatnæringen svært godt, har et stort nettverk, og vi tror de vil tilføre NASF ytterligere kvalitet for å utvikle program, finne foredragsholdere og bidra til å gjøre NASF til en enda bedre møteplass sier Carl-Emil Kjølås Johannessen, partner i Pareto Securities og styreleder i NASF, i en pressemelding.

– Selv om NASF etter hvert er å regne for et begrep innen konferansemarkedet for sjømatnæringen og dessuten har befestet en solid posisjon særskilt med tanke på toppledere, er behovet for fornyelse og forbedring av vårt tilbud noe av det viktigste vi setter søkelys på. Sjømatnæringen er i endring og vi vil endre oss i takt med omgivelsene og sånn sett sikre at vi er attraktive i all fremtid. Selv om NASF rent konseptuelt består, er det alltid potensial for forbedringer. Flere hender, nye tanker og innovative konsepter er alltid positivt, sier Andre Akse, administrerende direktør i NASF.

Thomas Bakke, daglig leder i Seafood People. Foto: SP

Thomas Bakke, administrerende direktør i Seafood People, gleder seg til samarbeidet.

– Seafood People og vi som jobber der har deltatt på utallige NASF-konferanser. For oss er derfor dette partnerskapet et helt naturlig skritt, og vi skal gjøre vårt beste for å hjelpe til med å utvikle NASF videre. På vegne av vårt selskap vil jeg si at vi gleder oss stort til å ta fatt på oppgavene, sier Bakke.

– I Seafood People er vi daglig i kontakt med virksomhetseiere, ledere, nøkkelpersoner og influencere fra næringen, noe som betyr at vi får svært mye impulser, innspill og kvalifisert kunnskap om det som opptar dem mest. Jeg mener fast og bestemt at Seafood People fremover kan spille en viktig rolle for å bringe frem og aktualisere viktige tema, med stor nytteverdi for både delegater og NASF som arena, sier påtroppende styremedlem i NASF og Direktør i Seafood People, Per Håkon Stenhaug.