– Med 14.000 tonn slaktet er vi nå på vei inn i en driftsfase, og jeg finner det naturlig å tre til side

Nyheter
942

Carl-Erik Arnesen hevder at avgangen som administrerende direktør er en udramatisk konsekvens av Hav Line Gruppen (HLG) sin satsing på «Norwegian Gannet».

– Endringene i ledelsen kommer som følge av at rederiet går fra utvikling til full drift av båten «Norwegian Gannet».

Dette sier Arnesen til iLaks.

–  Jeg selv har hatt en svært spennende periode i Hav Line Gruppen. Vi har bygget verdens første slaktebåt, spekket med et topp moderne slakteri og ansatt over hundre dyktige fagfolk på sjø og land. Verdens mest moderne og automatiserte pakkeri er også bygget i en 9.000 kvadratmeter stor terminal i Hirtshals. Med god støtte fra sektormyndigheter, men med mye politisk motstand.

«Norwegian Gannet». FOTO: Preben Andersen

– Det har vært et privilegium å lede utviklingen av dette prosjektet som løser både miljø- og smittehygieniske utfordringer som oppdrettsnæringen har. Med 14.000 tonn slaktet er vi nå på vei inn i en driftsfase, og jeg finner det naturlig å tre til side for en ny administrerende direktør. Jeg har stor tro på prosjektet og mine gode kollegaer, og velger derfor å være med videre som styreleder når nå «Norwegian Gannet» går over i en driftsfase, avslutter Arnesen.