Maverix øker til 24,1 millioner i omsetning – satser på havbrukssektoren

Nyheter
1333

Kommunikasjonshuset Maverix, der velkjente Arne Hjeltnes er partner og rådgiver, økte salget med 35 prosent ifjor.  

Maverix ble startet vinteren 2018 av Linda Nordheim, Petter Winther Borg, Paal Tarjei Aasheim og Jan Ove Årsæther, i tillegg til nevnte Hjeltnes. Selskapet leverer tjenester som strategi, kommunikasjon, branding, design, nettsider, investor relations, profilerende filmer og PR.

– Vi har en rekke av de store havbruksselskapene på kundelisten. Dette er en sektor der vi har sterk kompetanse, og vi kommer til å styrke denne kompetansen ytterligere den kommende tiden, forteller partner og medgründer Jan Ove Årsæther i en pressemelding.

Blant Maverix sine mest kjente kunder er Aker Biomarine, ESG-selskapet som nylig gjorde comeback på børsen. En annen kjent kunde innen havbruk er Andfjord Salmon, det landbaserte selskapet på Andøya, som ble notert på Merkur Market i juni. Videre har selskapet jobbet med Nordic Aquafarms, SalMar, Lofoten Fisk, Sashimi Royal, Europharma, Sjømat Norge og Stolt av laksen for å nevne noen.

Omsetningen i Maverix sitt første hele driftsår i 2019 var 17,9 millioner. Dette steg altså til 24,1 millioner i 2019. Driftsresultatet endte på tre millioner kroner. I 2020 har omsetningen allerede passert 37 millioner i første halvår.

– Vi skaper verdi for kundene og det gjør at vi vokser raskt. Til tross for korona-krisen har vi hatt sterk vekst, siden de ansatte har vist stor evne til å komme opp med konsepter som styrker kundenes omdømme og kommunikasjon, sier Årsæther.

Selskapet holder til i Bergen og Oslo og har nå 17 ansatte. Selskapet har også kunder utenfor havbruket, som TV 2, matkassene Adams og Godtlevert, Clas Ohlson, Santa Maria, Amedia, Bergensavisen og X Games.

– Vår styrke er at vi har svært bred kompetanse, innen bærekraft, strategi, branding, design og PR, kort sagt hele spekteret innen kommunikasjon. Vi har erfarne seniorer som har jobbet med flere av de største merkevarene i Norge og Europa, og som skaper effekt og leverer resultater, sier Årsæther.