Lerøy inngår ny treårig avtale med Brann

Nyheter
600

Branns samarbeidspartner Lerøy Seafood Group har signert en ny treårsavtale. Nytt i avtalen er at Lerøy knytter sitt samarbeid med Brann tett opp i mot Brann-akademiet, som fra og med oppstarten i neste uke skal hete «Lerøy Brann-akademiet».

Lerøy har vært en del av Brann-laget i flere år, og på årets drakt har de draktreklame på shortsen; noe de også kommer til å ha i 2015. I fjor brukte Lerøy-kokkene Branns klassiske logo som modell da sjømatprodusenten satte sammen verdens største sushimosaikk .

Salgssjef for bedriftsmarkedet i Brann, Vibeke Johannesen, sier til Brann.no at Lerøy har kompetanse innen kosthold som er viktig for både A-laget og utviklingsavdelingen i Brann:

– Lerøy har kompetanse om kosthold, og sjømat står ofte på menyen for fotballspillere. Lerøy ønsker å samarbeide med Brann om å øke kunnskapen om sjømat og kosthold, og i Brann har de hatt samlinger med A- og U-spillerne. Dette har blitt svært godt mottatt av spillere og trenere, og også foreldrene til spillerne på de yngre lagene, forteller Johannesen.

Ønsker økt interesse for kosthold og aktivitet

Pål Erik Michelsen i Lerøy sier at samarbeidet med Brann iveretar et grunnleggende ønske om å bidra til sunne aktiviteter for barn og unge.

– Lerøy kommer til kort på det fotballfaglige, men vi kan bidra med sunne produkter og gode kostholdsråd for fremtidige fotballspillere i denne regionen. Det er viktig at vi skaper interesse for tema som trening og kosthold for barn, sier Michelsen til Brann.no.

Han forteller at Lerøy gleder seg til å bli en del av Brann-akademiet, som denne sesongen vil ha samlingssted på Brann Stadion, i Nordhordland og på Sotra.

– Vi ser frem til å ta del i et så spennende prosjekt som Lerøy Brann-akademiet, der  sier Michelsen.

Døråpner for sunne valg

Rune Soltvedt er leder i utviklingsavdelingen i Brann. Han ser på Lerøy som en viktig bidragsyter når lokale gutter skal ta stegene opp til å bli A-lagsspillere på Brann.

– Vi jobber hele tiden med å fronte gode verdier for spillerne våre, og vi ønsker at de tidlig blir opptatt av å ha et sunt kosthold. Vi har erfart at Lerøy sine produkter og deres kompetanse har vært en døråpner for at unge fotballspillere velger sunnere alternativer; og at de trives med å gjøre det, sier Soltvedt.

Lerøy Brann-akademiet vil engasjere 260 unge fotballspillere fordelt på sonene Brann Stadion, Nordhordland og Sotra. Soltvedt er glad for at Lerøy ønsker å dele navn med akademiet.

– Det er særdeles positivt for oss at Lerøy med sin sterke merkevare både i Hordaland og i Norge, ønsker å sette sitt navn på Brann-akademiet, avslutter Soltvedt.