I nær dialog med hovedaksjonær Bergens Tidende lanserer iLaks idag en ny hjemmeside. Publiseringsverktøyet er i tråd med og etter malen som Sysla.no bruker.
– Dette er en ansiktsløftning og et naturlig steg opp som en konsekvens av eierskiftet i avisen. Utforming og funksjonalitet viser mulighetene som ligger i å ha en tung industriell hovedaksjonær, sier iLaks-redaktør Aslak Berge.
På den redaksjonelle siden er det nå et klarere skille mellom nyhetsreportasjer og meningsbærende artikler. I tillegg er det lagt inn en funksjon som viser hvilke saker som er mest lest på siden.
iLaks er utelukkende annonsefinansiert. Det betyr fokus på lesertrafikk, samt å tilrettelegge for bedre løsninger for kundene. I den nye nettløsningene inngår nye annonseformater med vesentlig større flater.
– Og for de som måtte lure på det: iLaks vil fortsatt være en gratis nettavis, sier Berge.