Kristin Pettersen kommer fra stillingen som markedsdirektør i Sjømatrådet og har også tidligere vært fiskeriutsending til Tyskland. Hun avløser nåværende fiskeriutsending Gitte Hannemann Mollan når hun avslutter sin periode til sommeren.
Det skriver Sjømatrådet i en pressemelding.
– Vi er glade for at Kristin Pettersen har takket ja til å lede Sjømatrådets arbeidet i Tyskland videre. Kristin har de siste fire årene vært markedsdirektør i Sjømatrådet og har bidratt til å introdusere og etablere det nye opphavsmerket «Seafood from Norway». Hun har også hatt ansvaret for å utvikle en merkevarestrategi og konsepter for å ta opphavsmerket ut i markedene. Vi er svært fornøyde med å få på plass en erfaren og dyktig utsending til Tyskland, sier Renate Larsen, administrerende direktør i Norges sjømatråd.
Kristin Pettersen har vært Sjømatrådets markedsdirektør siden januar 2016. Hun har også tidligere vært fiskeriutsending til Tyskland og Polen. Pettersen er utdannet siviløkonom fra universitetet i Nürnberg og har en Executive MBA fra IESE. Hun har innehatt ledende posisjoner i internasjonale kommunikasjons-, PR- og reklamebyråer med ansvar for kunder som Procter & Gamble Europa, Henkel International Detegrents og Dr. Oetker. Hun har også bred erfaring som foreleser og kursutvikler innen fagområdet.
– Jeg gleder meg til igjen å arbeide for Sjømatrådet og den norske sjømatnæring i det tyske markedet, sier Kristin Pettersen og legger til:
– Det blir spennende å få muligheten til å jobbe med de nye konseptene som er utviklet sentralt og bygge videre på det gode arbeidet som er lagt ned i Tyskland.