Har en likviditet på 67 millioner kroner.
Salget av ingredienser økte med 93,5 prosent første kvartal i år, sammenlignet med året før. Driftsresultatet endte i minus, med 26,2 millioner kroner, en bedring fra minus 18,8 i fjor, går det frem av en børsmelding fra selskapet.
Kontanter og kontantekvivalenter gikk ned med 19,3 millioner kroner i kvartalet, slik at kontant- og kontantekvivalenter på 30,6 millioner kroner ved utgangen av sammenlignet med 138,5 millioner kroner ved utgangen av første kvartal 2021.
Inklusive kredittfasiliteter, hadde selskapet 67,6 millioner kroner i fri likviditet ved utgangen av første kvartal 2022.
– Økningen kommer fra en betydelig forbedring av salgsprisene gjennom hele alle ingrediensene og et skifte til applikasjon med høyere verdi som super premium kjæledyr mat, menneskelig ernæring og kosttilskudd.
– Denne konverteringen forventes å fortsette i de resterende kvartalene i 2022 og vil bidra ikke bare til topplinjen, men også til bunnlinjen, heter det i børsmeldingen fra selskapet.