Blar opp 700.000 dollar for eierpost i distribusjonsfirma.
Hofseth BioCare (HBC) kunngjør torsdag morgen et kjøp av 34 prosent eierandel i den Hong Kong-baserte distributør av ferdige produkter, Atlantic Delights (AD).
“I løpet av de siste fem årene har AD etablert et imponerende markedsføring og distribusjon av kosttilskudd og ernæringsprodukter, basert på marine ingredienser, i Asia-Stillehavsområdet, inkludert Kina,” skriver biotechselskapet i en børsmelding.
HBC betaler cirka 700.000 dollar for en eierandel på 34 prosent i AD. HBC og AD har allerede begynt å slå sammen salgsteam for å forbedre og øke distribusjonsrekkevidde og oppnå andre synergier i Asia-stillehavsmarkedene. Registreringsprosessen for distribusjon av alle andre ferdigprodukter for human ernæring fra HBC har også startet og forventes godkjent snart.
– Som vår mest verdsatte kunde i Kina, har vi nå benyttet anledningen til å benytte oss
direkte eierskap i virksomheten deres for å øke salget og distribusjonsstrategi. HBC vil nå utnytte ADs eksisterende import- og distribusjonslisenser som ellers ville være vanskelig å oppnå som utenforstående, så dette gir oss en direkte mulighet til å utnytte den fenomenale muligheten i det kinesiske kjæledyrmarked. Kina er for tiden vårt største marked for Brillinant Salmon Oil, og vi forventer at veksten vil akselerere ytterligere herfra. Alle andre ferdigprodukter vil også kunne distribueres ved hjelp av denne innenlandske enheten fremover som representerer nok en uutnyttet mulighet for oss, sier administrerende direktør Roger Hofseth fra Hofseth BioCare.
Brilliant Salmon Oil er nå det mest solgte ferdigproduktet fra HBC.
– De siste tre årene har AD en salgsøkning på 330 prosent, og vi forventer at veksten vil
akselerere de neste årene når de slår seg sammen med HBCs eksisterende salgsteam og når de inkluderer andre produkter fra HBC i sitt produktsortiment, legger han til.