Rev bort alt av innredning.
Siden da er alt av innredning blitt revet bort. Båten, som er 24 meter lang og har samlet 110 kubikk lastekapasitet, er nå godkjent for frakt av smolt og rensefisk.
– Vi brukte vel hele påsken med alle på dugnad. Vi sparte nok noen hundretusener der. Båten er totalinnredet med moderne interiør og egner seg fra før av godt til frakt av levende fisk. Vard Aukra sto for ombyggingen og det har nok gått noen millioner, sier Holberg, som ikke vil gå inn på nøyaktig beløp, sier daglig leder Sindre Holberg til Tidens Krav.
Ifølge Holberg har det åpnet seg opp et marked for godkjente mindre brønnbåter, og det var også bakgrunn av dette at de kjøpte båten.
Han sier de har stor tro på framtiden i markedet for frakt av levende fisk.
– Vi ønsker å bli det mest seriøse selskapet i dette segmentet, det er et uttalt mål. Hvis oppdretts- og havbruksnæringen skal vokse, må den ha en god leverandørindustri. Veksten i fiskerinæringen på Nordmøre tror jeg vil komme nettopp hos leverandørnæringen. For hvis myndighetenes mål om norsk sjømatproduksjon skal holde vann, så må det skje mye innen leverandørnæringen, noe som vil gi gode tider framover, sier Holberg.
Rederiet eier totalt fire båter.