Hanssen tar over som ny kommunikasjonsdirektør i Sjømatrådet

Nyheter
535

Hanssen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Nord-Norge.

– I SpareBank 1 hadde Hanssen ansvaret for kommunikasjon, markedsføring, merkevare og samfunnsengasjement. Han har også jobbet med kommunikasjon hos Fylkesmannen i Troms og i Troms fylkeskommune. Han har bred og god erfaring og vil utvilsomt bidra til å styrke Sjømatrådets arbeid med kommunikasjon og beredskap. Dette er et område som har høy prioritet i Sjømatrådet og som er sterkt etterspurt fra næringen, sier administrerende direktør i Norges sjømatråd, Terje E. Martinussen i en pressemelding.

Stor utfordring
Den nye kommunikasjonsdirektøren er klar til å ta fatt på jobben i Sjømatrådet.

– Jeg ser fram til å jobbe for den norsk sjømatnæringen. Dette er en av de viktigste næringene i Norge og å få jobbe med kommunikasjon innenfor dette området er en stor utfordring som jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Hanssen.

41 år gamle Hanssen har hovedfagseksamen i statsvitenskap fra Universitetet i Tromsø og drøyt sju års fartstid fra arbeid med kommunikasjon.

Erfaring
– Til Sjømatrådet tar jeg med meg de erfaringene har har fra arbeid med kommunikasjon innenfor statlig forvaltning og kommersiell virksomhet. Sammen med de dyktige medarbeiderne i kommunikasjonsavdelingen skal jeg bruke kommunikasjon til å bygge omdømmet og støtte opp om markedsarbeidet til Sjømatrådet, sier Hanssen.

Geir Håvard Hanssen tiltrer stillingen 1. mars 2016.

Norges sjømatråd jobber sammen med norsk fiskeri- og havbruksnæring for å utvikle markeder for norsk sjømat gjennom markedsinnsikt, markedsutvikling, beredskap og omdømmebygging. Sjømatrådet har sitt hovedkontor i Tromsø og har utsendinger i tolv av Norges viktigste sjømatmarkeder. Sjømatnæringen selv finansierer Sjømatrådets virksomhet gjennom en lovpålagt markedsavgift. Norges sjømatråd er et statsaksjeselskap eid av Nærings- og fiskeridepartementet