Han har fartstid fra AKVA, Gråkjær og Graintec. Nå blir han ny salgsdirektør i Pure Salmon

Nyheter
0

Ny jobb for Jens Jensen.

Jensen har en mangfoldig bakgrunn innen oppdrettsbransjen. Som eier og operatør av fiskefarmer i Danmark, lyktes han imponerende med å konvertere eldre gjennomstrømsanlegg til RAS-anlegg med stor suksess. Etter å ha oppdaget sin lidenskap for prosjektutvikling, arbeidet han som internasjonal salgskonsulent i AKVA Group og senere som en del av et teknisk team hos Gråkjær Entreprenør og Graintec. Han var også involvert i utviklingen og markedsføringen av fôrsystemet HyFlow, som senere ble kjøpt opp av Pure Salmon Technology.

I sin nye rolle vil Jens Jensen ha ansvaret for å utvide salgsaktivitetene til Pure Salmon Technology på viktige internasjonale markeder. Med en spesifikk vekt på å forbedre kunderelasjoner, etablere strategiske partnerskap og identifisere nye muligheter for selskapets RAS-teknologier, inkludert vannbåren fôring, vil han spille en avgjørende rolle i å stimulere vekst og øke markedsandelene, skriver selskapet i en pressemelding.

Fokuset vil være å bygge strategiske partnerskap, identifisere nye muligheter og forbedre kundekontakter, noe som selskapet har stor tro på vil være avgjørende for videre vekst og økte markedsandeler.

Med solid erfaring innen internasjonalt salg og forretningsutvikling i den globale akvakulturindustrien bringer Jensen med seg betydelig ekspertise til Pure Salmon Technology.

– Vi er glade for å kunne ønske Jensen velkommen til teamet vårt. Hans dokumenterte suksess i internasjonalt salg og dype forståelse av RAS og landbasert fiskeoppdrett gjør ham til den ideelle kandidaten til å lede våre internasjonale salgsinnsatser, sier en entusiastisk Chief of Business Development, Michael Mortensen.

Jensen ser frem til å være en del av Pure Salmon Technology og uttaler: – Det er en ære å bli en del av Pure Salmon Technology i en så spennende fase av selskapets vekst. Jeg gleder meg til å jobbe nært sammen med det dyktige teamet her for å dra nytte av mulighetene som de globale markedene gir, og levere verdi til kundene våre over hele verden.