Båten skal etter planen leveres i tredje kvartal 2019.
Båten er av typen Coastcat 20W, og designet av Tomra Engineering.
– For å tilfredsstille fremtidige miljøkrav blir det installert diesel elektrisk fremdriftssystem i kombinasjon med en betydelig batteripakke som vil være den største batteripakken installert på større servicebåter til nå, sier daglig leder i Frøy Vest Rederi, Joar Gjerde.
Kapasiteten er på 170kWh. Ifølge Frøy Vest Rederi vant Sletta Verft kontrakten i konkurranse med flere norske og utenlandske verft.
– Det var også viktig for oss å finne et verft som er kapable til å bygge en høgteknologisk båt i samarbeid med gode leverandører.
Sletta Verft er glad for tilliten.
– Frøygruppen er en av våre aller største kunder, som vi har hatt et godt samarbeid med gjennom flere år. Det blir ellers ekstra interessant å ta fatt på dette nybygget som inkludere en batterihybrid løsning, sier daglig leder Kåre Sletta ved Sletta verft.