Fem ansettelser til Grieg Seafoods nye salgs- og markedsorganisasjon

Nyheter
1111

En sterkere nedstrømssatsing er en av hovedpilarene i Grieg Seafoods forretningsstrategi de neste årene. Selskapets nye organisasjon for salg og marked begynner nå å ta form.

— Vi skal re-posisjonere oss i verdikjeden og gå fra å være en ren leverandør av laks til å bli en innovasjonspartner for utvalgte kunder. Da trenger vi fremoverlente folk som vil gi gass og bygge noe nytt, sier Kathleen Mathisen, HR-direktør i Grieg Seafood, i en pressemelding.

Fakta

• Grieg Seafoods forretningsstrategi for 2025 sikter mot global vekst, kostnadsledelse i hver region og å gå fra å være en ren leverandør av laks til å bli en innovasjonspartner for utvalgte kunder. Strategiens fundament er stadig mer bærekraftig produksjon og verdikjede. • 26. mai 2020 annonserte Grieg Seafood og Bremnes Seashore at salgssamarbeidet Ocean Quality, som har håndtert salg av laks fra begge selskapene siden 2010, avsluttes. • Fra 1. januar 2021 tar Grieg Seafood over Ocean Quality UK, Ocean Quality USA og Ocean Quality North America. Bremnes Seashore tar over Ocean Quality Norge og Ocean Quality Shanghai. • Grieg Seafood bygger nå opp en egen, helintegrert salgs- og markedsorganisasjon.

Før sommeren ble det kjent at Grieg Seafood skal bygge opp en egen, helintegrert salgs- og markedsorganisasjon for å best mulig kunne levere på selskapets forretningsstrategi. Organisasjonen vil være i drift fra 1. januar 2021.  

— Vi er godt i gang med arbeidet og opplever stor interesse. Vi synes det er veldig stas å ha fått mange talenter fra sjømatnæringen med oss på laget allerede. Flere skal det bli, uttaler Mathisen.

Carl Johan A. Sandberg

I løpet av sommermånedene har Mathisen gjort fem ansettelser til den nye organisasjonen:

Carl Johan A. Sandberg blir Value Chain Director. Han har mange års erfaring fra sjømatnæringen og er i dag Group Quality Manager i Ocean Quality. Han ferdigstiller for tiden en MBA i Seafood Management hos NHH, og er også medgrunnlegger av og styreleder i Youngfish.

Helene Lund

Helene Andrea Gjerde Lund blir Team Leader Europe. Hun kommer fra stilling som senior salgssjef i Ocean Quality, og har fem års erfaring fra bransjen. Gjerde Lund har master i økonomi og administrasjon fra Copenhagen Business School, og er styremedlem i Youngfish og leder for Youngfish Vest.

Anita Wahlvåg

Anita Wahlvåg blir Sales/Logistics Coordinator. Hun har jobbet i ulike salgs- og markedsstillinger i Salmar og har flere års erfaring fra laksenæringen. Wahlvåg har bachelor i markedsføring fra BI, og kommer fra stilling som butikksjef i Deguy.

Tom-Erik Torgersen

Tom-Eirik Thorgersen blir Business Controller Sales. Han har de siste åtte årene vært controller i Mowi, der han også har sittet i ledelsen i Raw Materials & Trade Europe. Han har 12 års erfaring som controller totalt, og har master i økonomi og administrasjon fra NHH.

Sindre Ramsevik Kvalheim blir Senior Key Account Manager. Han kommer fra tilsvarende stilling i Mowi, der han har vært i seks år. Ramsevik Kvalheim har totalt ni års erfaring fra sjømatnæringen, og ferdigstiller for tiden en MBA i Seafood Management hos NHH.

Sindre Ramsevik Kvalheim

I juni ble Erik Holvik ansatt som kommersiell direktør i Grieg Seafood ASA, med oppstart 1. oktober. Han vil lede Grieg Seafoods globale salgs- og markedsarbeid.