– Det er stor interesse for å overta driften etter Roadfeeders

Nyheter
2092

Onsdag bekreftet administerende direktør i fraktselskapet Roadfeeders, Lene Mellum, at selskapet er konkurs. Nå velger bostyrer å holde driften i gang ut uken, i håp om å få til en avtale med noen som kan overta driften.

Det skriver Romerikes Blad.

– Det er stor interesse for å overta driften etter Roadfeeders. Vi er i samtaler med flere, sier bostyrer Jon Skjørshammer, som har valgt å holde driften i gang.

– Det er besluttet at virksomheten skal fortsette, i noe redusert omfang, i første omgang ut denne uken. I det ligger det at vi har håp om å få til en avtale med noen som kan overta driften. Det er ikke urealistisk at det kan skje før uken er omme, sier han.

Ifølge bostyrer har selskapet oppgitt en gjeld på nærmere 75 millioner kroner.

Fraktselskapet, som håndterer store deler av laksen som sendes inn og ut av Oslo Lufthavn, hadde på forhånd varslet konkurs. Det lå likevel et ørlite håp om å finne en løsning uten konkurs, men onsdag formiddag tok administerende direktør Lene Mellum selskapet til skifteretten.

– Veldig trist, sier hun om avgjørelsen.

Ifølge Mellum er det en vesentlig faktor til at selskapet gikk konkurs.

– Samtidig som vi tok i bruk det nye anlegget vårt innenfor flyplassgjerdet på Oslo Lufthavn lanserte Avinor planene for sitt nye sjømatsenter. Det førte til at mange kunder satte seg på gjerdet for å avvente mulighetene sine, sier hun, og legger til at det gikk nesten et år uten at de fikk nye kunder.

Kommunikasjonssjef Gurli Høeg Ulverud i Avinor mener det er behov for flere aktører i markedet utover det nye sjømatsenteret på Gardermoen.

– Vi er trygge på at sjømatsenteret vil bli en suksess etter god dialog med sjømateksportørene de siste to årene, og vi er sikre på at det er et marked for flere aktører som driver med flyfrakt på innsiden av gjerdet på Oslo Lufthavn, sier Ulverud.