Midt Norsk Havbruk på Rørvik fikk i dag overlevert sin andre FollaSpeed 36 fra Folla Maritime Service.
Forrige fartøy av samme type fikk Midt Norsk Havbruk overlevert i mai 2018.
Fartøyet er verftets bygg nummer 74.
Fakta
- Mål: 11m x 3m
- 2 stykk Volvo Penta D6. Totalt 740HK. Levert av J. Weiberg Gulliksen
- Designet av Innovation
- Elektrisk installasjon utført av Elektroservice Namsos
- RECARO-stoler levert av Br. Hukkelberg
- Thruster levert av Sleipner Motor
- Navigasjon og kommunikasjon levert av Garmin Norge
Fartøyet som får navnet «Frisk» har samme design som søsterfartøyene «Fanøy» og «Siv». Større motorer og en del innvendige forandringer er i hovedsak det som skiller de to fartøyene.
I tillegg er det oppgradert flere detaljer under sveising og på utrustning.
– Designet på dette fartøyet har ekstreme sjøegenskaper, og når dette bygges av dyktige fagfolk på verftet i Flatanger, får vi et resultat som innfrir våre krav. I tillegg opplever vi ofte travle tider, og da betyr det mye at vi har leverandører som yter god service og stiller opp. Det gjør Folla Maritime Service, sier Per Helge Buvarp, vedlikeholdsleder i Midt Norsk Havbruk.
– Vi takker igjen så mye for tilliten. Midt Norsk Havbruk har lokaliteter som har tøffe værforhold, og da er det stas at de velger oss som leverandør av båt som skal frakte folk trygt til og fra jobb, sommer som vinter, sier Greger Samuelsen, markedssjef i Folla Maritime Service.
Folla Maritime Service bygger fartøy i aluminium, og utfører service, reparasjoner, ombygging og oppgraderinger. Selskapet har levert arbeidsbåter og hurtiggående fartøy til oppdrettsnæringa og andre aktører siden 1994. For å opprettholde og sikre kvalitet, foregår all produksjon i Flatanger.
Folla Maritime Service var først ute med katamaraner som servicefartøy, og disse er i daglig bruk ved svært mange oppdrettsanlegg langs hele kysten.