iLaks befester sin posisjon som landets ledende oppdrettsavis.
iLaks har i over fire år vært den klart mest leste nettavisen for norsk oppdrettsnæring. Og forspranget øker. iLaks har nå om lag dobbelt så mange lesere som hovedkonkurrentene IntraFish.no og Kyst.no – til sammen.
Det fremgår av en trafikkoversikt utarbeidet av analysenettstedet SimilarWeb.
– Dette viser fremfor alt at lange dager og hardt arbeid betaler seg. Vi står på hver dag for å tilby gratis nyheter til alle som vil følge med på det som rører seg i oppdrettsnæringen, sier iLaks-redaktør Aslak Berge.
– Vi vet at kundene våre er opptatt av eksponering og å nå ut til flest mulig for dem relevante lesere. Da jobber vi for å nå disse lesergruppene med våre saker, legger han til.
For å øke innholdsproduksjon, høste redaksjonelle og kommersielle synergier, samt å nå ut til enda flere lesere, lanserte iLaks i månedsskiftet juli/august den engelskspråklige nettavisen SalmonBusiness.com.
– SalmonBusiness er i rute og utvikler seg som forventet. Avisen har allerede om lag en åttendedel av trafikken til iLaks, men vokser raskere og er kommet lengre enn det iLaks var på samme tid i oppstartsåret 2013, sier Berge, og legger til: – Det vil overraske meg om ikke SalmonBusiness på sikt blir vesentlig mer lest enn iLaks.