Vil differensiere laksen fra konkurrentene.
Laksen fra Cermaqs anlegg nord for polarsirkelen skal heretter nå frem til kundene med en klar arktisk identitet. Geografisk opprinnelse er en trend vi har sett innen mange matprodukter fra landbruket. Laksen som produseres i sjøen preges av hvor den har levd. Nord for polarsirkelen er sjøen kaldere både sommer og vinter, noe som gjør at det tar lenger tid å produsere en laks og som gir den noen produktfordeler.
– Med denne merkevareplattformen, True Arctic Salmon, skal vi samarbeide tett med kundene våre slik at de kan lykkes i sin kommunikasjon og markedsføring. Vi er opptatt av å skape kategorivekst for våre kunder og vi tror dette kan være et verktøy til å hjelpe kundene med dette. Dette er en del av vår strategi å være et ledende kundeorientert B2B-selskap, sier Cermaqs globale salgs- og markedsdirektør Arild Åkre.
Lanseringen av True Arctic Salmon skjer på sjømatmessen i Boston, blant annet gjennom en egen web side True Arctic Salmon, og vil følges opp på messen i Brüssel i mai.
– Det arktiske har en egen identitet, med storslagen natur, tøffe forhold, og kaldt og rent vann. Her produserer vi mat med arktisk effekt og som har unike produktegenskaper. Dette inngår i opprinnelsen til True Arctic Salmon, og er noe kvalitetsbevisste forbrukere er opptatt av, sier Knut Ellekjær, administrerende direktør i Cermaq Norge.