Bluegrove etablerer kontor i Tromsø

Nyheter
928

Vil legge til rette for videre ekspansjon i Nord-Norge, Island og Færøyene.

– Våre oppdrettspartnere har fortalt oss at de liker at vi er i nærheten av dem, slik at vi kan støtte dem kontinuerlig og uten forsinkelser. Vi har respondert deretter, sier Bendik S. Søvegjarto, konsernsjef i Bluegrove, i en pressemelding.

Akvakultur vil oppleve en enorm vekst i nord i årene og tiårene framover, så det å være til stede i regionen er avgjørende for alle som ønsker å bidra og delta, mener den erfarne selgeren Ole Andreas Kristoffersen, som er nylig ansatt av Bluegrove.

– Tromsø er et ideelt sted hvor vi kan levere teknologi og løsninger som hjelper oppdrettsselskaper med å forbedre bærekraftig produksjon og utvide på måter som respekterer behovene til både mennesker, fisk og det arktiske miljøet, sier Kristoffersen.

Bluegroves Tromsø-kontor vil være på FLOW Coworking, hvor flere andre relevante aktører og bransjeorganer har etablert seg.

– Vi vil dele plassen med en rekke respekterte selskaper i havbruksnæringen, så vi forventer at det gir mange muligheter til å samarbeide og lære av hverandre. Å etablere en tilstedeværelse her i Tromsø vil gjøre det lettere for oss å være nær kundene og forsyne dem med reservedeler raskt, sier Kristoffersen.

– For oss fra Nord-Norge betyr fisk mye og er en del av vår identitet. For meg er akvakultur en spennende virksomhet, særlig siden det er så mange nye utviklingstrekk og initiativer for å drive næringen videre. Jeg gleder meg til å bli kjent med røkterne i denne regionen og gi dem bærekraftige løsninger og bistå dem med å optimalisere driften, forteller han.

– Base nær UiT og til bransjeorganisasjoner som Havbruksstasjonen i Tromsø, Senter for marin akvakultur, Norges fiskerihøgskole og Norges sjømatråd, vil også gi synergier til Bluegroves forskningsfokuserte team. Med det kan vi fortsette å utvikle nye og miljøvennlige teknologiske løsninger for havbruksnæringen, sier Søvegjarto.

– Vi er glade for at Ole Andreas har sagt ja til å bli med i Bluegrove. Hans bakgrunn fra både fiskerinæringen, IKT og finans gjør ham til en god ambassadør for både Bluegrove og for bransjen som helhet.