BILA har etablert serviceavdeling i Norge

Nyheter
882

Drivkraften i BILAs nye serviceavdeling i Norge er nærhet til og kort responstid overfor kunder med automasjonsutstyr.

– Vi holder til på Dokka, 1,5 time nord for Oslo, der vi yter kompetent service med kort responstid. Kundene våre skal oppleve samme nærhet og høye servicenivå som det vi tilbyr på det danske markedet, forteller service manager Kim R. Andersen i en pressemelding.

1. september 2015 iverksatte BILA Service et nytt servicetilbud i Norge med verksted, lager og kontor. Her jobber automatikkfagtekniker og maskinsjef Emil Larsen på høygir for å betjene en rekke norske bransjer som metall-, matvare- og fiskeindustrien.

– Med oppstart i september har jeg vært på servicebesøk hos mange av våre mer enn 20 eksisterende norske kunder, som jeg blant annet besøker regelmessig for å feilsøke og optimere produksjonene deres.

Servicebilen er pakket med utstyr, og med utgangspunkt på Dokka, tilbyr serviceavdelingen kompetanse innen mekanisk/elektrisk-, programvare- og servicevedlikehold samt alle typer feilsøking.

BILA har de siste årene levert flere roboter til det norske markedet, og det medfølger også serviceavtale. Kim R. Andersen utdyper: – Det finnes et enormt servicepotensiale hos norske produksjonsbedrifter for å stabilisere og optimere produksjonen – og ikke minst i å pleie våre nåværende norske kunder enda bedre.

BILA Service er en serviceorganisasjon som består av mer enn 30 personer fordelt på tre avdelinger med hver sine spesialområder: Service Vedlikehold ivaretar mekanisk/strøm-service og systemsvikt på robotanlegg, Service Support bidrar til å holde kundene i gang hele døgnet, hele året og After Sales Service sikrer høyest mulig utnyttelse av eksisterende produksjonsanlegg. BILA Service er en del av BILA A/S, som hjelper kundene med produksjonsoptimering gjennom automatiseringsløsninger – typisk ved hjelp av industriroboter.