Aquabyte, en ledende aktør innen kamera- og AI-basert overvåking av oppdrettsfisk, styrker nå sin satsing i det chilenske markedet ved å tilføre betydelige ressurser til det lokale teamet.
Organisasjonen i Chile utvides til tolv ansatte fordelt på salg, kundestøtte, kundeinnsikt og feltoperasjoner, som skal sikre best mulig service og støtte for både
eksisterende og nye kunder.
– Etter hvert som stadig flere oppdrettere tar i bruk vår AI-baserte teknologi, forsterker vi vår lokale tilstedeværelse i Chile ytterligere. Dette er et raskt voksende marked for oss, for å støtte den videre veksten investerer vi nå betydelig i teamet vårt i Puerto Varas, sier Ignacio Oñate, Country Manager for Aquabyte Chile, i en pressemelding.
Les også: Omsetningen økte kraftig i Norge. Men det ble resultatfall for Aquabyte

Karina Gajardo har nylig sluttet seg til Aquabyte Chile som Senior Sales Manager. Hun er veterinær med en doktorgrad i filosofi, og har tidligere hatt roller i både Skretting og BioMar.
– Jeg har fulgt Aquabyte i flere år og sett hvordan selskapet har utviklet skreddersydde løsninger spesielt for det chilenske markedet – som biomasse- og velferdsovervåking for Coho, og automatisk telling av Caligus-lus. Da denne muligheten dukket opp, var det et enkelt valg å bli med i det raskt voksende Aquabyte-teamet her i Chile, sier Karina Gajardo.
I tillegg til å styrke salgsteamet har Aquabyte Chile ansatt flere nye kolleger for å bygge opp kundestøtte- og innsiktsteamene ytterligere. Målet er å sikre at kundene opplever merverdi og får relevant beslutningsstøtte med Aquabyte-systemet fra dag én. Selskapet utvider også feltteamet, som har ansvar for installasjon av nye kundesystemer.
– Det har vært en spennende reise siden vår første chilenske medarbeider startet i 2021. Nå utvider vi teamet med ytterligere syv kolleger her i Puerto Varas, og blir en solid organisasjon på totalt tolv personer. Utvidelsen kommer på et ideelt tidspunkt og gir oss muligheten til å styrke vårt bidrag til utviklingen av akvakulturnæringen i Chile ytterligere. Ingen kunder er like, og en sterk lokal tilstedeværelse er helt avgjørende for å kunne møte hver enkelt kundes unike behov, avslutter Ignacio Oñate.
