Amerikanere på lag med Seaborn

Nyheter
539

Det skriver den britiske nettavisen Undercurrent News.

Partnere
Michael Fairman, tidligere direktør for forretningsutvikling i den amerikanske sjømatgiganten Bumble Bee, og Francisco Pinto, som forlot South Pacific Specialties ved starten av året, er nå partnere i ULTCO. Den nye virksomheten er «en spesialisert sjømatplattform med fokus på ansvarlig oppdrettede og ville, fiskede arter», i henhold til deres Linkedin-profiler.

Der fremgår det videre at «ULTCO er den eksklusive nordamerikanske salgs- og markedsføringspartner for den norsk lakseprodusenten Seaborn.»

Pinto avviste å kommentere ytterligere til Undercurrent News. Fairman har ikke besvart på en forespørsel om kommentar.

Øker i USA
Seaborn er eid av en rekke oppdrettsselskaper, men har formelt sett ikke egen lakseproduksjon.

Ifjor vår uttalte Seaborns viseadministrerende direktør Frank Yri til Undercurrent at selskapet merket økt etterspørsel fra USA.
Bergenseksportøren Seaborn omsatte for 2,8 milliarder kroner i 2014.