Adrian er Sjømatbedriftenes nye organisasjonsrådgiver

Nyheter
0

Sjømatbedriftene styrker laget.

Sjømatbedriftene opplyser i en pressemelding at de har ansatt Adrian Jørgensen som organisasjonsrådgiver i en nyopprettet stilling.

For de aller fleste er Adrian Jørgensen kjent som artist. Han har deltatt i TV-sendte musikkonkurranser som X Factor, The Voice – Norges beste stemme, samt Melodi Grand Prix 2019 med sangen «The Bubble». Høsten 2019 deltok han i NRK-programmet Stjernekamp.

Adrian er langt fra ukjent med sjømatnæringen. Han har med seg over ti års arbeidserfaring fra det hel-integrerte sjømatselskapet Sinkaberg.

– Det er svært gledelig at vi har fått Adrian om bord i Sjømatbedriftene, og har stor tro på at han vil bli en viktig ressurs for oss og våre medlemmer i tiden fremover, sier Robert H. Eriksson administrerende direktør i Sjømatbedriftene.

Får en sentral rolle
Robert H. Eriksson forteller at den nye organisasjonsrådgiveren vil få en sentral rolle i å planlegge, koordinere, og gjennomføre aktiviteter og arrangementer, samt arbeide med profilering av Sjømatbedriftene og sjømatnæringen frem mot det kommende stortingsvalget neste høst. I tillegg vil han få et viktig ansvar i å følge opp våre medlemsbedrifter, samt bidra sterkt i oppfølgingen av våre samarbeidspartnere.

– Adrian har noen svært sterke egenskaper vi har vært på jakt etter. Han er usedvanlig dyktig med folk, har opparbeidet seg stor praktisk kunnskap når det gjelder «branding», og er en hardtarbeidende ung mann, som kjenner næringen godt, også har opparbeidet seg en sterk praktisk kunnskap om næringen gjennom sitt mangeårige arbeid i havbrukssektoren. Han er som skreddersydd til denne stillingen, sier Eriksson.

Kjenner godt
– Jeg er utrolig takknemlig for å ha fått muligheten hos Sjømatbedriftene. Det er en organisasjon jeg har fulgt lenge og kjenner godt. De fremstår som troverdig, fremtidsrettet og ambisiøs. Dette er noe som passer meg helt utmerket, sier Adrian Jørgensen, og fortsetter:

– Jeg har alltid hatt et ektefølt og brennende engasjement for kysten, og sjømatnæringen. Noe av det som gir meg mest energi er å møte, snakke med og kunne bistå næringsaktører som er stolt av det de gjør, og som ønsker å utvikle sin bedrift, næringen og sitt lokalsamfunn. Jeg gleder meg stort til å få være med å løfte frem akkurat denne siden av næringen ovenfor både myndigheter, og folk flest, sier Adrian Jørgensen.

Omdømme
Adrian har fulgt nøye med på utviklingen av næringens omdømme, og mener dette vil bli den aller viktigste saken for næringen i tiden fremover. Han er tydelig på det ikke finnes noen quick-fix, men at tillit må bygges over tid gjennom hardt og målrettet arbeid, ydmykhet og hvor man i dette arbeidet må ha en god porsjon tålmodighet.

– Han har noen personlige egenskaper kombinert med praktisk forståelse som har imponerte meg stort. Det å få han om bord vil bli en styrke og gjøre oss ende mer komplementær som organisasjon. Jeg har stor tro på at han vil bli en viktig ressurs til stor glede for både oss som organisasjon, våre medlemsbedrifter og for sjømatnæringen som sådan, avslutter Eriksson.