Å drive frem et oppstartsselskap handler om hardt arbeid og størknet svette. Og det er viktig å fremstå på en proff måte for å lykkes.
Skreddersøm
Idag lanseres et prosjekt som har til hensikt å dra i gang innovatørene og pionérene. Ideen er døpt «Gründerpresangen», og tilbyr en omfattende pakke skreddersydd etter oppstartbedriftens behov:
- Strategisk rådgivning
- Visualisering av ditt produkt og animert film
- Grafisk profil
- Printet markedsmateriell
- Patentrådgivning
- Mulighet for å presentere konseptet på NASF konferansen i mars 2017 + adgangskort til hele konferansen
- Rådgivning i presentasjonsteknikk
- En koordinator/rådgiver som hjelper deg/dere gjennom programmet/prosessen
Julepresangen har en samlet verdi på 100.000 kroner.
Kreative
– Vi er ute etter spennende oppstartsselskaper med de gode, kreative, effektive og bærekraftige ideene som kan være med å bringe den fantastiske havbruksnæringen videre. Stikkordet er tidlig-fase selskaper, men vi vil ikke gjøre det for snevert. Er du i tvil; så søk! heter det på hjemmesiden til Gründerpresangen.
Bak initiativet står selskapene Deloitte, SpeakLab, Nagell-D, Acapo, Accell, NCE Seafood og Art Garden. En fagjury fra disse partnerne vil vurdere søknadene. Vinneren kaprer årets gründerjulepresang.
Spennende
Anders M. Gjendemsjø, sjømatansvarlig i konsulentselskapet Deloitte, er klar på hvorfor hans bedrift er med på dette initiativet.
– For vår side er det en tredeling: Vi ønsker å gi noe tilbake til næringen og bidra til utvikling og innovasjon, vi ser at selskaper i en startfase ofte kan ha utfordringer innen de temaene julegaven dekker, og vi er genuint interessert i bransjen og gleder oss til å jobbe med bransjens mest spennende oppstartsselskap, sier han til iLaks.