Cermaq satser på global profilering

Nyheter
745

Laks er ikke lenger laks. Cermaq vil satse på global profilering av både selskapet og produktene.

– Detaljistkjedene blir stadig viktigere kunder for oss, og vårt mål er at Cermaq skal være deres foretrukne leverandør av bærekraftig laks, sier konsernsjef Jon Hindar.

Reorganisert
Cermaq har nylig reorganisert sin salgsvirksomhet i fire regioner som dekker alle de viktigste markedene; Asia, Europa, Latin-Amerika og Nord-Amerika, og har styrket salgsorganisasjonene med lokal markedsføringskompetanse.

Nå er overbygningen på plass med Anders Tofte Wilhelmsen som Group Marketing Director. Han kommer fra stillingen som nordisk marketingsjef i Mondelez, og har også lang erfaring fra Jotun.

Global merkevare
– Cermaq har ambisjon om å bli en global merkevare i sin bransje. Selv om selskapsnavnet som sådan er relativt ukjent utenfor etablerte kunder, er utgangspunktet godt fordi selskapet har så mange kvaliteter som så langt ikke har blitt løftet frem overfor markedet. Dette er en fantastisk inspirerende utfordring som jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Anders Tofte Wilhelmsen.

Cermaqs satsing på markedsføring av selskapet er en del av selskapets nye strategi som sikter mot lederskap innen fire strategiske områder: kunder, drift, bærekraft og medarbeidere. Målet for strategien er å bli kundens foretrukne leverandør av bærekraftig laks.

Cermaq er en av de største aktørene i verden innen lakseoppdrett med virksomheter i Chile, Canada og Norge. Cermaq Group AS er et heleid datterselskap av Mitsubishi Corporation. Cermaqs hovedkontor ligger i Oslo.