Den jevne leserveksten fortsetter for iLaks. Nå har nettavisen over 50.000 unike brukere per måned, ifølge Google Analytics.
Det betyr at lesertrafikken er tredoblet det siste året.
Nye lesergrupper
– Vi har lovet våre annonsører trafikk, og da jobber vi aktivt for å skaffe det. For hver måned som går, ser vi at vi får inn nye lesergrupper. De har alle til felles at de er opptatt av hva som rører seg i oppdrettsnæringen, sier Aslak Berge, redaktør i iLaks.
– De tradisjonelle oppdrettsmediene har lenge vært for rene nisjeaviser å regne. Det har vi tenkt å gjøre noe med. Laksen må ut til folket og ta sin naturlige posisjon i nyhetsbilde og samfunnsdebatt, mener han.
Leseroppslutningen fortsetter altså å stige. Og det er ingen tegn til utflating i trafikkveksten.
På gølvet
– Stadig flere blir oppmerksomme på avisen, og velger å bruke den i sin mediehverdag. Det er vi glade for. Ikke minst for våre jobbannonser er det avgjørende å skaffe flere lesere. Her er det ikke bare topp- og mellomledere som er inne på siden; vi har store grupper med driftsledere, teknikere, røktere, studenter, maskinister og brønnbåtmannskaper blant våre lesere. De er viktige for oss, sier Berge.